Zoo mooi, Preview, Vriendenpasjes, Operacursus

In de maand mei is er weer van alles gebeurd in het Atlas Theater.
Voorstellingen waarbij de Vrienden actief betrokken waren.

Try out ZOO mooi op 27 april jl.
Zo’n 150 mensen kwamen op de Try out van het programma ZOO mooi af.
Euterpe liet samen met  een  aantal zangers en zangeressen de toeschouwers zien wat ze op de geplande data in mei ( 23, 24 en 25 mei) kunnen verwachten als de voorstelling in het Rensenpark wordt opgevoerd. Een mooie ode aan Aleid Rensen en haar man die de “oude” dierentuin tot grote hoogte wisten te stuwen. Een groot spektakel met veel muziek, zang en dans. En … er zijn nog kaarten. Bekijk hier de trailer.

Preview 6 mei jl.
Maandag 6 mei was het zover. Alle Vrienden waren uitgenodigd om de preview voor het nieuwe seizoen bij te wonen. Machteld van der Werf en Arno van der Heyden leidden de toeschouwers door een scala aan voorstellingen die in het nieuwe seizoen in het theater te zien zullen zijn. Daarbij waren een aantal hoogtepunten te bewonderen onder anderen het optreden van Hadewych Minis begeleid door het  Matangi Quartet (gepland op zaterdag 8 februari 2020) en Thijs Kemperink (gepland op vrijdag 17 april 2020). Deze voorstelling was snel uitverkocht, waarna nog een voorstelling van hem is ingelast op 29 mei 2020, hiervoor zijn nog een paar kaarten verkrijgbaar. Na afloop ging de voorverkoop van de Vrienden van start en kon men alvast kaarten kopen en een mooie plek in de zaal reserveren. Dat ging in eerste instantie moeilijk (foutje in de website) maar na een klein half uurtje kon er naar hartenlust gescoord worden. De eerste week zijn er dan ook erg veel kaarten verkocht voor het nieuwe seizoen.
Dominic Seldis zaterdag 11 mei jl.
De grote zaal was goed gevuld met Vrienden voor de (gratis) voorstelling van Dominic Seldis – contra-bassist van het Concertgebouw Orkest en James Pearson – pianist.
Gepassioneerd nam Dominic de toeschouwers mee door zijn leven en optredens. Dat deed hij met de bekende onderkoelde Engelse humor. Het optreden zal voor veel mensen een ware eyeopener geweest zijn, want het merendeel van het publiek wist vast niet dat je met een contrabas zo mooi solo kan spelen. Daarbij werd al snel duidelijk dat Dominic een virtuoos is op dit instrument. Ook komend seizoen staat hij, op donderdag 19 maart 2020, in het Atlas Theater met een nieuwe voorstelling getiteld “Maestro” . Een ware aanrader.

Nieuwe leden
De periode rond het voorbespreekrecht is altijd weer een drukke tijd voor onze ledenadministratie. Meestal komen er in die tijd veel nieuwe leden bij. Dat was ook dit jaar weer het geval. Dat betekent wel dat we binnenkort (waarschijnlijk gedurende het nieuwe seizoen) het 1000ste lid van de Vrienden mogen verwelkomen.  We zullen hem/haar dan op een speciale manier van harte welkom heten binnen onze vereniging.
Vriendenpasjes
Het Atlas Theater heeft met ingang van seizoen 2019/2020 een nieuw ticketing-systeem. Daardoor wordt – bij het bestellen van kaartjes – meteen duidelijk of er sprake is van een Vriend van het Atlas Theater of niet. Met andere woorden; of men voor een eventuele Vriendenkorting in aanmerking komt of niet. Dit betekent ook dat de bekende oranjekleurige Vriendenpasjes en de welkomstbrieven tot het verleden behoren. We hoeven niet meer te controleren of iemand als Vriend geregistreerd staat of niet. Een stuk minder werk en een veel duidelijker overzicht van de deelname aan  Vriendenvoorstellingen.

Operacursus
Komend seizoen gaan de operacursussen hun derde jaar in. Ook dan wordt er weer gestart met een zogenaamde eerste jaars groep. Nieuw is dat men deel kan nemen aan de eerste jaars cursus en dan meteen een kaart kan kopen – met korting – voor de twee opera’s die komend seizoen geprogrammeerd staan, te weten: Die verkaufte Braut van Smetana en de Parelvissers van Bizet. Ook kan men alleen de cursus volgen zonder de voorstellingen bij te wonen. Aanmelden en betalen van deze cursus loopt via de kassa van het theater. Voor meer info zie de brochure voor het nieuwe seizoen op bladzijde 13 of klik hier.

Daarnaast komen er dit seizoen ook een tweede jaars- en een derde jaars groep, beide voor gevorderden. Speciaal voor cursisten die de eerste en/of de tweede jaars groep hebben gevolgd. Over die cursus volgt meer informatie van ons, medio september. Degene die deel wil nemen aan een eerste jaars groep kan zich al wel aanmelden bij het Atlas theater.
Let wel! Vol is vol.